Sid Vicious 15 Maj 2013

Idag - onsdag så fick Sid gå ett rejält dressyrpass på banan, rider kvällstid nu när det är så varmt på dagarna. Han skötte sig finfint faktiskt och imponerade mycket väl, undrade ett tag om det va samma häst ;) 
Jobbade mycket med formen och skritt och galopp, att ta galoppfattning på skritt med bibehållen form - in i samlad galopp också, för att behålla formen ner i halt och upp i skritt igen. Han va riktigt duktig och gick verkligen superfint. Lyhörd och sansad och tyckte det va roligt att få jobba på. 
 
Skänkelvikning undan höger tar han direkt, undan vänster är jobbigare och han tjaffsar emot mer, hans svåra varv är vänster och han blir lixom, "låst" eller vad man ska säga, han har inte lika lätt för det. Därav jobbar jag mycket för att lösgöra han åt vänster och tänkte fortsätta med det nu ett tag! :)  
 


Jag har också fått för mig att Sid kommer bli riktigt grym som hopp/terräng häst - därav ska jag skola in han till hopphäst sen ;) Våran paddock funkar ju kanon så den ska bara finharvas och göras klart det sista :D Sedan ska vi börja leta hinder m.m - sen du Sid ;) då jäklar blir det hoppa av ;) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback