Fram 3 steg och bak 15..

Ja så känns det just nu med Benji, igår va han riktigt fin igen, lyhörd, lyssnade och va trevlig och lugn het enkelt, inga direkta problem alls. Så på eftermiddagen bestämde jag mig för att ge han EGEN tid, bara han. Tog på han sele, koppel och proppade en påse full av mumsig (stinkande äcklig) blodpudding! 
 
Började traska och träna koppelgående - blir ju inga direkta koppelpromenader längre så nu traskade vi bannemej iväg på en. Han gick faktiskt bra, gick ganska fin fot och lyssnade på mina korrigeringar - när vi kommit upp mot själva byn så petar jag lätt på han och säger "Nej!" (när han skulle dra iväg) då vänder han sig om och råmorrar mot mig >.< Ingonerade detta, rättade till kopplet och fortsatte precis där jag var helt enkelt. Uppe vid byn skärpte han till sig märkvärt, gick på slappt koppel, stannade när jag stannade och bara va allmänt grym, gick ner och rundade ett kvarter för att komma hem - han gick förbi barn, bilar, kaniner allt utan att direkt bry sig! 
 
På vägen hem va han ÄNNU bättre, gick förbi stolpar och lät bli att kissa på dem - han nöjde sig med att bara dofta! Vid allén kopplade jag loss och tränade fjärrkommandon och inkallningar.. WOOOOW! Vi traskade över åkern där vi busade lite och sedan körde vi ingångar när vi kom upp på vägen igen - han gjorde nog VÄRLDENS BÄSTA ingång.. I ett högt tempo på RAKT spår sprang han in på min vänstra sida - snor runt - sätter sig och HELA tiden med JÄMN KONTAKT! WOOOOOOOOW! :o 
 
Sedan kom ju bakslaget då.... Skulle koppla han och precis DÅ så drar han iväg, vägrar lyssna, in på granngården en åker bort och jag hör hur dem ryter i på han och schasar bort han.. efter närmare 5-10 minuter kommer han tillbaka men vägrar bli infångad först? Aja kopplar han och drar mig hemmåt.. Sedan ringer grannen för att fråga vad som hänt.. berättade att han slet sig och att jag inte vet vad han drog efter - jajamensan det visste han! En hare,.. >.< Hade inte grannen hejdat han hade han tagit haren minsann va inte långt ifrån.. 
 
SUCK.. varför dessa bakslag? Nu blir det lina på han HELA tiden och börja om från början.. SUCK SUCK SUCK.. VARFÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR?
 


Ta de bara lugnt, de kommer vända åt rätt hål igen ska du se :) <3

Svar: ja jag hoppas det! Just nu känner jag bara suck pest och pina..! hur kan det vända så fort lixom? huuuur? :( men men bara ta ett djupt andetag och kämpa på!
aktivhund.blogg.se

2013-05-02 // 12:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback