Buga

Saga börjar bli riktigt grym nu! :D Inom trickträningen har hon nu lärt sig Buga och hon har lärt sig sitta fint, Bugan är väll mer eller mindre helt klar medan sitta fint är liiite segare men det artar sig, där spelar ju mer muskler in dessutom! :) 
 
Det vi gör mest jag & Saga är trots all dirigering och apportering, blev en del dirigerande idag också och med 3 objekt, idag dirigerade jag mest bara mellan dem olika objekten - till 1 tillbaka till mig, till 2 tillbaka till mig till 3 m.m Ibland dirigerar jag åt 3 - 4 olika håll INNAN jag skickar mot objektet, får variera mig lite ;) Men hon ÄLSKAR det och det syns att hon tycker det är roligt, om vi tränar lydnad och bara "är" för länge smiter hon gärna iväg och hämtar sin apporteringsanka ist och ger mig som "MAMMA DETTA ÄR ROLIGAREE!!!" :D 
 
Idag hade vi sommarhusägarna som "publik" en bit bort + kaninerna ute i hagen som störning - samt husse & Nord då som lägger plattor samtidigt, hon skötte sig superbra och tog målet brevid kaninhagen ett par ggr utan att reagera - tills hon helt plötsligt fick syn på dem ordentligt och skulle hälsa - fick korrigera 2 ggr bara sen va det bra och vi kunde göra på! :D 
 
Grymma och Världsbästa Saga <3
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback