Benji the last days :P

Ja Benji då? herren som ena dagen är världsbäst för att i andra dagen förtjänar att spikas upp i taket, ja för stunden ligger han här tätt brevid mig och fiser vidriga fisar.. Igår vaknade jag av att han spydde, sedan fick jag städa hundspya HELA förmiddagen.. på toan, hela hallen, hela datarummet.. hela tv rummet, hela sovrummet *suck* jäkla hund! MEN så går det när man snor mat från bänken så fort tillfälle ges helt enkelt! 
 
I träningen har han faktiskt börjat ta sig nu, tränar lydnad med linförighet - alltså endast i koppel och ett enkelt halsband. Han börjar ta sig mer och mer, inget jätteavancerat vi gör utan fotgående, sitt och stanna, ingångar och kontakten + läggande. Han är otroligt glad över poolen hundarna har fått förövrigt.. tror han ÄLSKAR sin pool massor, gottigott vatten att dricka ur och superkul att studsa runt och plaska efter en tennisboll man har skickat ner i polen, ja förhoppningsvis kommer polen vara poppis nu för hundarna under värmen, värmen vill vi ju ha men då behöver hundarna också få svalka av sig rejält med. 
 
Förövrigt har vi också kunnat binda han nu kortare stunder UTAN att kopplet tuggas av, sure han gräver, rycker och sliter lite i kopplet men korrigerar man går det! :D 
 
Han gav mig också en finfin flygtur här för några dagar sedan.. Husse stirrade upp Benji MASSOR när han va i koppel och matte va illamående och allmänt slö, kompisen gick till kaninerna i hagen och Benji tyckte det att JAG VILL OCKSÅ och drar iväg ALLT han har runt mig och jag flyger efter... yey superkul.. blev riktigt förbannad då helt klart.. *suck* varför Benji.. VARFÖÖÖÖR? 
 
hehe aja ett steg fram och 3 steg bak ;) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback