Alladin F.L 13 Maj 2013

Idag tog vi en paus från ridningen och bara stod i stallet och myste, lång och noggran rykt före och efter, ut på banan i grimma och longerlina och bara leka, vi lekte följa john och tränade på buga, pussa och rygga! :') Med morot i småbitar ner knöckad i hela jackan hade vi det riktigt roligt, himlen va svart och hotade med regn och åska och vindarna va kyliga och ganska kraftiga. Men vi lekte runt, busade och sprang, vände, ryggade och gosade. Mumsade på massa morot och bara levde livet. Skön omväxling från ridningen, bra hjärngympa och ett bra komplement att låta hästen röra på sig fast man inte vill rida, vill inte heller låta dem stå dagen efter ett pass på banan när det blåser så kyligt. Då kan vi ha mycket roligare ihop med lekar och massa gos! 
 
 
 
Dem gick i regntäcke när jag kom ut, för att jag skulle slippa ha sjöblöta hästar när jag skulle rida då det regnat till och från hela dagen, men släppte ut Alladin utan täcke sen när jag va färdig med han, gör inget om han blir blöt och lerig då :) Bara skönare för han att slippa täcket! =) Ryktade Alladin massor och noggrant efter lekstunden på banan, hela hästen glänste och va allmänt snyggast i stan :* Riktigt fin liten herre är han, hoppas på sol och fint väder nu så jag kan fota nya snygga profilbilder nån dag med så ni slipper se dessa gamla
tråkiga bilder! :D 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback