52% socker..

Läste precis på min frukostmarmelad, ICA Basic's vara.. Kan säga som såhär att för mig som diabetiker borde detta va STRÄNGT förbjudet att ha i kylen.. på 100 Gram marmelad är 52 GRAM rent SOCKER - och i detta fallet inte "fruktsocker" utan 45 gram av detta är TILLSATT socker - överiga 7 gram är fruktsocker. Med andra ord är 52% av 100 gram rent socker.. ganska äcklig om man tänker på det egentligen. Och en sådan burk är på 800Gram.. Vad hände egentligen? vart tog FRUKTEN vägen? Jo frukten är 30 gram av 100 gram marmelad, och så återigen då 52 gram socker.. resten? ja det är vatten, konserveringsmedel m.m m.m... 

Konstigt att folk som äter "hälsosamt" inte mår så bra? Konstigt att folk "överdriver" för att komma undan sådan här skit? nej inte ett dugg..! 
 
 
 


man ska inte titta på vad de innehåller de e skrämmande xD man ska egentligen göra allt själv ^^ då vet man vad man får i sig :P
men som sagt inte alla *läs jag* orkar göra sånt xD

Svar: haha jag skulle aldrig palla göra allting själv.. men du har rätt, läsa bör man INTE göra O.o sjukt läskigt.. o.o
aktivhund.blogg.se

2013-05-11 // 02:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback