Uppe i sadeln - igen ! :D

Igår satt jag upp i sadeln igen, otroligt härligt men också lite nervöst! :) Alltid nervöst när man sitter upp en annans häst, framförallt första gången! :) Våra grannar har hästar, 3 travare & en inhyrd PRE hingst (som är vackraste hingsten i sagornas värld O.O) en av deras travare är 8 årigt sto, inte riden och kommer nog aldrig ridas heller.. ska gå som avelsto =) Kanske att hon rids in efter fölet, vem vet? :) Sedan är det två valacker, Sid & Alladin! :) Alladin är den jag red och som jag ska rida regelbundet nu för utbildning, motion osv är det tänkt :D Ska bli SJUKT kul! :D Red ut ihop med mannen i hushållet - Lars Gunnar som red Sid, en underbar 2 timmars tur blev det i skogen - UNDERBART! :D 
 
Alladin va en snäll herre, låg på lite frammåt och va bara jättefin! :D Inte så utbildad men jag får jobba med han säger dem, Eva (ägaren) har inte det intresset direkt vad jag förstått - dressyrtönt som jag är så har ju jag det MUWHHA! :D 
 
Men hur ska jag förklara Alladin då? Underbara gångarter, fint steg, lagom frammåt med lätt driv och lätt broms, superfin och mjuk i kroppen. Lite svår att få neråt men det kommer när han har lossat, förstått och även fått rätt muskler såklart - tror absolut han kan bli finfin inom dressyren! :D Lagom stor med, 165 cm/mkh ungefär och hela hästen passar ihop, en häst som passar mig helt klart, busa vågar han också, även om det är ytterst försiktigt ;)
 
Alladin (den stegrande) & Sid på bilden :D 
 
Ser fram emot att rida Alladin igen inom kort och längtar tills det är torrt och fint och man kan jobba ordentligt! :D Hoppas också på få prova busen Sid nån gång, rallekallen ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback