Saga 23 Mars 2013

Idag ville jag göra något annat med Saga, istället för apportering och dirigering, något nytt, något roligare något annat helt enkelt, ska vi lära känna varandra och ha roligt måste vi variera våran träning. Därför bestämde jag mig för att inte träna så mycket, vi drog fram ett gammal däck och band ett rep i som jag sa tidigare, Saga & Benji fick leka med denna på eget behåg vilket dem gjorde genom dragkamp osv bl.a. 

Sedan fick Benji gå in en stund och varva ner och vila så fick Saga vara kvar ute, då fick hon dra denna själv och jobba lite samtidigt som hon hade roligt, glädje är det viktigaste i hundträning! =) 
 
Efter en stund gick vi hem och hämtade ut Benji, drog på han selen med reflexer & Saga fick på sig sina reflexer, sedan gick vi ut på låååång promenad med kameran och BARA hade roligt, enda jag krävde av dem va sitt & Stanna kvar för några bilder och inkallningar. Saga har börjat få upp godislusten nu, MUMS med minihjärtan ;) Dem fick leka, springa runt och göra det dem själva ville, utforska och bara leva livet helt enkelt :) 
 
Saga idag =) 
 
Jag anser att man ska inte varje dag kräva för mycket av hundarna, även om man har en krävande hund, en hund med HÖG arbetsvilja och en hund som BEHÖVER jobba mycket måste hunden nån dag få en break och bara roa sig, bara hitta på sätt att själva få utlopp för energi osv, detta är jag noga med att mina hundar lär sig så dem inte blir 100% beroende av mig. Får dem en leksak t.ex ska dem kunna roa sig själva osv - otroligt viktigt för mig. och jag tror att hundarna får ett sundare liv och bättre relation till mig som hundägare, förare och flockledare på det viset.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback