Nätmobbning - Dags att säga STOPP!

Ja nu är det dags att sätta ner foten, dags att säga STOPP - jag blir 20 i år och varit mobbad i princip hela mitt liv, jag är inte som alla andra, vilket jag idag är stolt över. Men det har jag inte alltid varit.. Jag har varit självdestruktiv, skärt mig, planerat självmord - en gång hoppade jag framför tåget men blev räddad i sista sekund. Jag har gått hos psykolog och kuratorer för att få hjälp - här sitter jag nu, i ett urmysigt hus, med 3 perfekta hundar, en underbar sambo, världens bästa vänner och 2 fina katter - idag är mitt liv bra, tack vare hjälpen jag då fick från mina vänner och omgivning. 
 
Ord som "Bäver, hora, slyna, fetto, glasögonorm" och många fler är ord jag fått höra hela mitt liv - jag har alltid fått höra hur ful jag är, hur efterbliven och äcklig, att jag inget kan och aldrig kommer bli något, men jag har motbevisat så många, jag kan, jag är något och jag är GRYM! Precis som DU är - du är grym, du är vacker - du är totalt jäkla awesume! 

Alla är vi olika så varför ska vi tryckas ner? "Du är så annorlunda att du aldrig kommer lyckas" Ja men vad är inte du då? du är ingen kopia av någon, du är inte exakt som nån annan - DU är också annorlunda! 
 
 
Vart man än tittar idag, på olika nätsajter, t.ex Facebook - så ser man mobbning och kränkningar, folk som inte går emellan, folk som inte bryr sig, folk som inte ens reagerar - detta gör mig så förbannad - JAG sätter ner foten, jag säger ifrån och visar att DETTA ÄR FEL, ibland känner jag inte ens personen i fråga som blir utsatt men vad spelar det för roll? Det är en människa, en människa som utsätts för kränkningar och en människa som mår riktigt dåligt över detta, en människa med åsikter och tankar - framförallt en människa gjort av samma skrot som DU, säg ifrån, rädda personen i fråga, DU växer bara av det. Fall inte för grupptryck, så jäkla lågt, barnsligt och fult gjort. 
 
Även om du anser att jag är ful, fine ha det i dina åsikter, kanske tycker jag samma om dig? men inte skriker jag ut det, berättar överallt och för allt och alla, nej jag håller det för mig själv - lägger du sen upp en bild, där du visar att du har dålig självkänsla så HÖJER jag den, ALLA är vi trots allt vackra, långt där inne - du har något speciellt, något ingen annan har, varför ska detta tryckas ner? Höj det, väx pågrund av det ! 
 
Jag har varit rejält utsatt både på nätet, i skolan och hemma, mobbning, sexuell utnyttning, förtal och falska anklagelser, folk som gått in för att ägna hela sitt liv åt att kränka mig, folk som sjunkit så lågt - att hela skolan utan min vetskap gått ihop, skrivit ut saker från nätet och lämnat till rektorn för polisanmälen - SÅDANT höjer mig, att bakom min rygg, utan min vetskap står där hela omgivningen, hela skolan och skyddar mig, jag lovar att du har likadant - även om du känner dig totalt ensam så finns dem där nån stans och gör saker du kanske inte vet om. 

Jag har alltid varit en ensamvarg, dragit mig undan för att vara lite mer för mig själv, så att folk skulle göra såhär kunde jag aldrig ana, men det gjorde dem - och det stärkte mig, det fick mig lite mer social men jag är fortfarande hellre själv eller med fåtal personer än att vara med alla andra i stora grupper. 
 
 
När jag fick veta om denna 13 åriga flicka, som tog sitt liv pga mobbning så blev jag tom, visste inte vad jag skulle känna - ska man gråta eller ska man bli arg? Ja otroligt fel är det, inte okej, varför gör vi såhär i våran värld? Varför är det som det är? När ska folk sätta ner foten? Jag är 20 och säger stopp för mobbning, från både unga och vuxna - jajamensan inte är det bara barn som mobbar, åhnej! 

Mobbningen är faktiskt, i mina ögon VÄRRE bland dem vuxna, där är det hårdare ord, barn lär sig av sina föräldrar - det är föräldrarna som lär barnen alla fula saker och ord, som dem sedan använder utan vetskap vad det egentligen betyder och dem utsatta blir sårade, mobbning bland barn stoppar man genom utbildning och kunskap, mer vett & etikett i skolan tack! 
 
Men bland vuxna är det så otroligt mycket värre, där går folk till angrepp, vi har ett större ordföråd, vet hur man använder omvänd psykologi och manipulerar folk, vi går in för att sänka folk rejält, trycka ner dem till botten och sparka på dem lite extra - våga bannemej inte ta dig upp över mig! Jag tror, faktiskt att detta är lite utav rovdjuret i oss, rangordning, bråk och jävelskap - men det är INTE okej, gör upp i en fight där båda är med, men tryck inte ner någon som är svagare än dig själv! 
 
Människan är faktiskt världens absolut sämsta djur, om vi ska gå på någon går vi bara på dem som är sämre än oss själva, trycker ner folk som vi vet är svagare än oss, skadar dem som redan är skadade och sparkar på den som redan ligger ner, detta är INTE okej, och NU är det dags att SÄTTA STOPP! 
 
jag ber till polisen - TA DETTA PÅ ALLVAR, jag vet att ni INTE gör det.. så många polisanmälningar ni fått in från mig, vad hände med dem? Inte ens ett jävla förhör, inte ens en jävla förundersökning, detta är INTE okej, en människa ska INTE dö innan ni tar tag i mobbning runt denna person, för att låta nästa dö, och nästa och nästa och nästa... Denna tjej som tog sitt liv i fredags är INTE den första, så varför gör ingen något? varför är det INGEN som bryr sig? 

Lärare, rektorer, poliser, föräldrar - VUXNA människor i omgivningen MÅSTE REAGERA!!!! 
 
 
Tillsammans kan vi faktiskt stoppa detta, men då måste vi alla gå ihop - bilda en klan och bli STARKA! Ni som är utsatta för mobbning, ni ska veta att ni INTE är själva, vi är många som är det och om vi alla går ihop så kan vi för en gångs skull kanske göra något åt detta? 
 
Admins och ansvariga på sajterna MÅSTE gå samman och hålla ordning på sajterna - SÄTT STOPP! För er som har bloggar osv och blir utsatta i kommentarer, sätt att ni måste godkänna kommentarena först, ta bort alla elaka - låt det rinna av som vattnet i duschen, spara ip adresserna och printa bevis, markera det som skräppost och samla allt i mappar, som ni sedan bränner ut på skiva och lämnar till polis, jaga på dem, va på dem VISA ATT DETTA ÄR ALLVAR! 
 
Nu är det dags, nu ska detta lösas - regeringen borde införa en lag med starkare straff, nu ska detta bort - bort för alltid, om vi samlar oss och trycker på våran regering och myndigheter - så kan vi äntligen komma någon vart! 
 
Efterlyst söker ER ungdommar och barn som blivit/blir utsatta för mobbning, SKICKA in eran historia och syns, ni får garanterat vara anonyma men JU FLER som skickar in sin historia till efterlyst ju BÄTTRE ÄR DET!
 
KOM IGEN NU LÅT OSS SYNAS!


Mycket om det du varit med om har även hänt mig men är dock mobbad än idag. Varför kan inte mobbarna bara inse att det dom gör inte är mänskligt?

Svar: Jag har dragit mig undan ganska mycket så jag märker inte direkt av mobbningen eller vad man ska säga, men finns folk som än idag försöker trycka ner mig osv =/ bra fråga! Önskar dem nån gång - väldigt snart kunde inse!
aktivhund.blogg.se

2013-03-13 // 15:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback