Mycket Skumt...!

Kom nyss att tänka på (yes här sitter jag och sölar fast jag har mycket att baka *lat brud!*) aja tillbaka till ämnet, hur mycket skumt man fått höra senaste åren egentligen AHHA! :P Lite kul är det :P 
 
T.ex när jag jobbade på fyrfotat, hur många "påhittade" raser folk har kommit på? Blandraser hit och dit, som nån på skoj hittar på ett rasnamn till och som sedan sprids runt som en löpeld som en "ny ras" SERIÖST O.o Goldenpoo finns INTE, det är en BLANSRAS mellan Golden Retriver & Kungspudel O.o Sen har vi "Schabrador" CHILLA VA?! Återigen en simpel jävla blandras mellan Schäfer & Labrador Retriver.. >.< Eller det senaste "Ambull" yes yes, Amstaff/Pitbull mix :P Snälla våga bara säga att du har en "simpel" blandras, jag har 3 stycken och älskar dem sjukligt mycket. 
 
När jag presenterade Benji på en träff, sa jag "schäfer, Labrador & Rottweiler" Möttes av "åh en Schabrador/rottis!!!!" jag "nej, en Schäfer/Labrador/Rottweiler!" återigen "ååhhh ja en Schabrador/Rottweiler" men nej? Seriöst.. om tiken är Rottweiler/Schäfer och pappan är Labrador - hur kan det då bli en "schabrador" ? eller labbe/rottis som paras med Schäfer? You just don't get it. 

Alla dessa påhittade raser finns inte, and thats it, anledningen som jag TROR är anledningen i alla fall, är diskremineringen som börjat bland blandraser/vissa raser, och om man då hittar på ett påhittat namn så kanske folk inte är lika hårda? Kanske folk inte dömmer lika mycket, problemet är bara att dem som dömmer blandraser och vissa raser kommer bara dömma dig mer.. Dels för att du går runt med en "påhittad" ras som inte finns i SKK, det finns ingen bakrund om din hund och dem kan inte söka din hund i SKK databas. Detta gör folk otroligt mycket idag då allting kretsar runt SKK. Jag själv blir bara road egentligen av alla dessa påhittade hundraser, kan själv tycker det är småroligt att gå runt och fundera på konstiga namn för att samla alla raser på sandie i ETT namn, men jag går inte runt och säger att hon är en "chipapkin" direkt (vilket förövrigt låter riktigt fränt! :D) 
 
HAHA aja nu ska jag börja baka istället, men vad för skumma saker har ni hört om olika raser?  
 
En "chipapkin" i egen hög person ;) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback