Klättra Klättra & Klättra ;)

Idag har min lillasyster varit här, ojoj vad hon har busat med hundarna - framförallt Saga! :) Moa blev superkär i Saga som verkade va lika kär i Moa HAHA :) Dem har vart ute på åkern och kastat boll, haft dragkamp, gosat, sprungit.. lekt ;) Sedan kastade jag ner Sagas boll i slänten, upp och ner - upp och ner... och ännu mera upp och ner ;) finfina muskler blir det i alla fall - oja! ;) 
 
Inte gjort något speciellt förutom detta, tycker det är krävande nog för Saga just nu att klättra i slänten, och leka i flera timmar med Moa där dem har kastat boll, sitt och stanna för att rusa fram till boll, hoppa upp och fånga boll i luften och ja gud vet allt dem två hittat på ;) 

Imorse däremot fick dem köra med aktiverings leksakerna igen samt att Saga blev snabbt inklickad - vet inte om hon jobbat med klicker innan men hon lärde sig snabbt, så då tog vi fram apportbocken och jobbade med den i 15, kanske 20 minuter? :) 

Moa & Saga har dragkamp :)
"hopp" ;) haha blev lite tungt för Moa tror jag ;) 
 
I alla fall nu ska jag & Saga gå möta upp en kompis, Snooks gamla ägare faktiskt, sedan ska resten av kvällen bara vara lugn och små kisserastningar för Saga - tror tjejen är trötter nu! :)  Är ju trots allt en ny dag imorgon :)


Vad kul att höra! Hon är aldrig klick tränad:) men hon är ju också sjukt lättlärd:))

Svar: åh okej :) då är det bara att klicka vidare då ;) jo hon är väldigt smart :)
aktivhund.blogg.se

2013-03-11 // 19:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback