Apportering & Dirigering

Saga har idag fått ett ganska långt pass, vi har ju varit lite lata nu senaste 2 dagarna ;) Så vi tog igen det idag, fint och varmt ute så det va bara skönt :D I alla fall, Vi började med att försöka träna med apportbocken igen, att bara hålla - men hon verkligen VÄGRAR ute x'D inne går det bra (framförallt om Benji är med!) men ute, NOPE vägrar - behåll den där äckliga träsaken för dig själv!!! O.o Knasvovvan <3 så vi tog leksaks dummyn, apportsak vad du än kallar det x'D i alla fall och tränade "håll" med den istället, gick AWESUME! :D Sedan körde vi hämta - det är ju trots allt roligast, superdupermega roligt! ;) Så vi körde det en stund. Sedan började jag lägga den i vinklar osv och så började vi med lätt dirigering. Jag har fastnat för detta när jag fick en ny kompis som tränar/tävlar i detta så OTROLIGT kul !!! :D men Sandie & Benji är inte intresserade alls, men det va Saga :D * TJOHO * :D 
 
Så vi började att lära oss frammåt skick och åt sidan, gick faktiskt bra, visst hon klara bara 1-2 meter åt var "dirigering" innan hon blev skickad åt målet MEN i mina ögon är det FANTASTISKT bra faktiskt! :) hon försökte verkligen, trots att hon va lite fundersam över vad jag menade men hon försökte och jag va tydlig med att detta är rätt och detta är fel! :) och när hon väl fick dirigering att hämta målet så TJOHO då exploderade hon i glädje och bara flög fram ! :D Underbara tokhund <3 
 
Saga i full fart efter apportering!
 
Väntan på apportkommando!
 
Sedan gick vi ut i skogen och körde lite apport & dirigering där ute, lite mer "terräng" och mer att fokusera på med tassar, ben osv där ute än i våran plana trädgård ;) Hon fick även apportera ner "dummyn" ifrån ett träd där jag hade hängt den, OJOJOJ vilken glädje hon fick, kunde man ha roligare? Sedan fick man också springa upp och ner för en grushög och posera där uppe, vilket vi också gjorde på en stubbe som finns på tomten :D
 
Hoppetossan!
 
Sedan (ja som sagt blev ett LÅÅÅNGT pass på ungefär 2 timmar!) så kom jag på att jag hade en gammal klövjeväska liggandes, fick den till Sandie men den va ju så stor på henne så fick snilleblixten att pröva den på Saga - TADA den passade :D satt inte åt utan satt perfekt runt bog och bröst, kanske sitter liiite långt fram men på hemmaplan och tom lixom så tar hon inte skada av den. Tycker den sitter helt okej endå! :) Bara så hon kan vänja sig så kanske man får köpa en längre fram om jag nu på allvar vill jobba med klövjeväskan! :) 
Så vi tog en promenad upp till soptunnan (fram och tillbaka blir det drygt 500 - 600 meter kanske) då hon fick gå "in" klövjeväskan samt bära sin "dummy" och poserade på olika ställen på tillbaka vägen, sen gick vi in och sov gott ;) 
 
Duktiga duktiga vovven <3 
 
8 Dagar har hon varit här nu och GOUSCH vad jag älskar henne redan!! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback