Sandie 12 Januari

Sandie har ju haft sin vila nu, vilat ett ganska bra tag och hade tänkt låta henne vila ett tag till, men hon börjar protestera och det rejält ;) Så idag testade jag henne, gick ut och busade massor på gården, lyssnade super och tänkte att jag tar henne en runda runt kvarteret - löst och ser vad hon gör, turligt nog hade jag kopplet med mig :P Hon lyssnade en bit - sen blev hon en ren energibomb som exploderade, studsade fram, höger och vänster, fram och tillbaka gav 500% när jag bad om 1 steg :P tog på kopplet och bad henne chilla ner och gå fot - hon gick superfint så tog av kopplet och började om igen, hon gick en bit fint innan hon studsade och for överallt, jag stannade upp, ropade tillbaka henne, tog in henne i rätt position och bara stod stilla en stund - sa "fot" och hon gick så otroligt fin, kontakt, bra postion ja allt va bara UNDERBART!!! ='D sedan fick det dock bli koppel igen, kom ut mot huvudleden och där kör det bilar hela tiden, där vågar man knappt gå själv på trottoaren så :P hon traskade på finfint resten av vägen hem :) 
 
Imorgon blir det att börja sätta igång henne också, energibomben är redo ;)
 
Bild från början av promenaden, hund på högersida och nånting annat är otroligt kul ;)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback