Presentation Clasiey

 
Clasiey är den katt som tagit störst plats hos mig, den katt jag gillar allra mest - hon är inte riktigt lika cool som Snookie men skillnaden är också att Snookie har bott i vettigt hem sen liten kattunge och Clasiey har varit dumpad och hittad som unge och bott på katthem nån månad eller två före hon kom till mig. 

Jag har faktiskt inte valt ut Clasiey själv, Felicia som ägde Snookie förut hade henne på Pensionat en vecka före jag kunde ta henne - jag ringde till samma ställe och bad henne välja ut en en UNG honkatt som kunde passa ihop med Snookie och även med hundar, då valde hon ut Clasiey. Hon och Snookie blev kompisar direkt men hon är osäker på hundarna, tog henne ungefär en vecka före hon och Sandie va kompisar och hon har nu börjat smått vänja sig vid Benji, han är dock fortfarande läskig när han slänger sig på henne, vilket jag faktiskt förstår :P 
 
Clasiey är en social,tillgiven katt NÄR hon har accepterat dig, hon kan säga ifrån ordentligt om hon inte vill, genom att bitas relativt hårt. Jag får göra i princip vad jag vill med henne idag, vi står varandra väldigt nära, hon kommer när jag lockar och älskar att ligga och sova i min famn, gärna i nån timma eller två. Hon tycker också om att sova i sängen, fast helst då nere vid benen. 
 
Vad gäller fiskarna tycker hon dem är roliga - framförallt om man kunde fångat dem också! Dumma genomskinliga vägg att vara ivägen ;) Som ni kanske börjar förstå har Clasiey mycket mer jakt i sig jämfört med Snookie, hon älskar att leka med fjädervippen, försöka fånga fiskarna och spana på fåglar genom fönstret, detta tycker jag är bra - vill ha ut henne som utekatt framöver när man bor på landet, låta henne jaga och bara vara katt helt enkelt. 
 
Clasiey ska vara ungefär 7 månader gammal nu och jag kommer aldrig någonsin göra mig av med denna katt, älskar henne något fruktansvärt och ska göra allt i min makt för att ha henne kvar tills den dag hon dör av ålder - Claisey är helt enkelt min ögonsten och om ni undrar över namnet har jag själv döpt henne, ett namn jag bara kände passar henne, något jag tänkte när jag såg henne och något jag upprepade flera gånger - helt enkelt ett namn som bara föll ur min mun. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback