Lydnad Benji - 15 januari 2013

Precis inkommen från en linförighets träning med Benji, kan säga att han inte alls är på den toppform han har vart, men vi har börjat nu i alla fall, varje dag ska jag träna detta är det tänkt, åtminstone 5 minuter/dagen. Mjukstarta Benji's hjärna nu när vi börjar igen, han orkar inte tänka hur länge som helst, nån/några minuter sen vaknar hans demoner till liv HAHA! vi ska bara hitta tillbaka, få upp glädjen, få in grunden (med andra ord att inte dra och söka kontakten!) framöver sen kommer vi börja träna mer seriöst och även börja träna lite rallylydnads skyltar, kan vara riktigt kul! Benji & Jag har ju provat det förr =) 
 
Så det ser vi allt fram emot, rallylydnad - TJOHO! :) Ska nog skriva ut skyltarna redan nu till helgen, och börja ett pass redan då, kan ju vara väldigt kul! 
 
Men vad gäller vanliga lydnaden är det alltså att hitta varandra när jag har han på vänster sida (vilket jag börjat med)  och hitta kontakten och få han sluta fokusera på allt hans ser omkring - när vi tränar ska det bara vara jag & han, inget annat! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback