Sandie is home <3

Sandie kom hem i måndags, måndagen va en SJUKT stressig dag här hemma för oss, först lite rörigt för bara mig och Johan, sedan kom Johans mormor och morfar, precis när dem lämnade gården anlände en kille som skulle hämta sin data som Johan hade lagat, INNAN han ens hinner gå ut ur våran dörr anländer Emma & André med Sandie ! :D Dessvärre stod jag och Lagade mat, Johan öppnade dörren och IN stormar Sandie överlycklig, dem andra hundarna blev överlyckliga och stressen bara tog an xD Hundarna fick gå ut och BÅDA hundarna va som blodiglar på Sandie, Saga hämtade en leksak för att bjuda in Sandie till lek, Benji slog på Sagas leksak så Saga skulle säga ifrån till Benji & Ta tag i leksaken igen - TYVÄRR va leksaken på Sandies lår och i all stress så råkade Saga istället sätta ena hörntanden i Sandies lår som Sandie fastnade i... Först blödde hon inte och jag såg inget, kom sådär 5 minuter efteråt... Ringde veterinär som en TOK hela kvällen och hela tisdags morgonen.. Fick en eftermiddags tid när det slog mig att mamma är utbildad Veterinärbidträde så mamma kom och kollade ordentligt på såret, konstaderade att det va så ytligt och bara behövda tvättas rent och renrakas till ren hud, klappat och klart och såret såg genast ut som en bagatell <3 
 
Jag & Sandie följde med mamma hem lite, för att fota hennes mops och vara med på några fotokurser som medhjälpare (och en privatlektion av Jonas tihi :D) aja Sandie va lite ögontjänare och visste att det sved i mitt hjärta om hon TJÖT bara jag rörde henne så hon levde lite på det ett tag, sen genomskådade jag henne HAHA! Några korta promenader blev det och lite fotande på ängen idag :) Såret har läkt till hälften så på söndag kommer det vara helt igen utan tvivel :) 
 
En av min absoluta favoritbild på Sandie inomhus! min älskade lilla diamt :) Bilden är förövrigt fotad idag =)
 
Kan också tillägga att Sandie nu sover i soffan brevid mig och att resten av flocken sover på golvet brevid, skönt att ha dem alla samlade igen <3 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback