Lydnadsträning 13 April 2013

Vi åkte till bruksklubben idag och tränade lite, Sandie och jag började träningen, förstår inte riktigt mig på den hunden! Så sjukt taggad så fort vi når träningsplanen, taggad till 10000% och full fokus, sjukt såklart och riktigt roligt! Kopplade loss henne väldigt fort och så körde vi lydnad - inget avancerat bara fotgående i olika vinklar. Va nog jobbigt nog endå med alla dofter, "styvpappas" 6 åriga son som rusade runt omkring oss, tjoade och tjöt, och Saga som satt bunden en bit upp och TJÖT, SKÄLLDE, YLADE och hade en orkester - MEN Sandie hade full fokus och skötte sig riktigt riktigt bra! =) 
 
Hon fick också köra lydnadsklass 2 hopp, kanske lite övertaggad för ibland hann jag aldrig säga sitt innan hon va tillbaka vid min sida ;) Men hon verkligen älskar det, att hoppa är bland det bästa hon vet, eller ja att träna är det absolut bästa hon vet! =) Lättbelönad också, räcker med ett bra eller "hopp och lek" ;) fast vi nöjer oss inte med enkelt utan kör med dogmans minihjärtan varvat med annat godis =) 
 
Jag "långsamt Sandie - långsamt" Sandie - "JAG VILL SPRIIINGAA FOOOORT!!!!!"
 
Sandie ÄLSKAR balansen, eller ja hela agilityn älskar hon, slalomen kan väll nästan gå och dra sig men det håller jag med om, tråkiga moment! ;) Men agility är ruskigt kul och vad beträffar sånna här hinder får jag bromsa upp henne, går för fort annars och vill inte riskera något - en sak när det är torrt och fint i marken och man kan gasa på men nu va det lite halt i gräset, fortfarande lite is här och där på marken och stora vattenpölar så då tar vi det lugnt! Dessutom är vi inte superhaja på balansen så vill inte hon ska ha förbråttom och hoppa av för tidigt eller göra något alldelles för tokigt! =) 
 
Sandie fick också träna lite trick osv - TJOHO vad kul :D och inkallningar körde vi, det sista Sandie kanske behöver träna på men endå nyttigt att träna flera ggr/veckan med sin hund, oavsett hur stabil den än är. 

När jag bytta hund och lät Sandie sitta bunden så visade hon hur duktig hon är, satt knäpptyst och bara tittade på, inte ett ljud gjorde hon! Riktigt stolt över min stjärna! :') 
 
Funderar faktiskt på om vi ska gå nån agilitykurs, hon älskar ju det så mycket.. har också börjat fundera på om vi ska starta LK1 - bara för skoj såklart och endast på hemmaplan. Vi tävlar inte för att vinna och inte heller för att va bäst - om vi tävlar gör vi det för att vi vill ha roligt med varandra och få lite "kritik" och veta vad vi ska gå vidare med, hur ska vi utvecklas och vad kan vi jobba vidare med? :) 
 
Alla foton i inlägget är fotade av Jonas Lundström - http://www.jl-assistans.se/ (samtliga bilder är också oredigerade)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback