Att utbilda!

Att utbilda unghästar eller som i detta fallet en 7 årig travhäst till ridhäst är bara underbart, så mycket "första gången" man upplever! :) T.ex va det mig Alladin tog sin livs första galopp under ryttare med, igår va jag första ryttaren som han gick ner i form för, en underbar känsla är det helt klart att få se dem utvecklas och vara en del i utvecklingen. 
 
Igår blåste det full storm här när vi red ut med Joy & Kurt, en ganska lugn runda på strax över 1½ timme blev det, över skaravägen och in i skogen :) Alladin skötte sig finfint, men va lite jobbigt tyckte han att trava i en PRE's lugna  och samlade takt, frust frust hela vägen ;) Men han skötte sig finfint :) Sedan testade vi lite galopp, kan säga att försöka träna in galoppen på en travare BAKOM 2 ryttare som galopperar ruskigt långsamt inte är någon hit ;) Han fick upp 2 galoppsprång sedan blev det trav resten - han orkar ju inte samla sig helt enkelt :) men bra träning endå! :) 
 
Idag är det ösregn istället *SUCK* men ska rida i alla fall, ska se om det lugnar sig lite mer bara, men ska strax dra bort till ridbanan och träna lösgörande tänkte jag, drar långa vägen hem sen och släpper på han i galoppen lite grann :) 
 
Nej nu ska jag palta på kläder sen ger jag mig ut i regnet till pollen :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback