Positions träning!

Gick ut ganska sent idag för att träna med Saga.. höhöhöh tror jag ska undvika det hädanefter.. SCARY IT IS! men har vart sjukt trött och hade det inte varit för att hon PROMPT skulle arbeta hade hon fått vila idag.. i'm tired! :P och mår dåligt.. >.< 
 
I alla falll, gick ut för lite lydnadsträning, slipa på fotpositioner och följsamhet va min tanke - för att sedan avsluta med lite dirigering & apportering.. TJI på mig... eller något.. tar ut Saga och ser direkt att jag behöver ha kopplet på henne, går in och hämtar det och kopplar henne. Haren skuttade några meter framför oss på åkern och jävlas, Älgen klampar runt i skogen brevid huset och skrämmer livet ur mig, något prasslade i buskarna (vilket visade sig vara min ena katt som vart borta 1 dygn) Saga stirrade på allting omkring, jag blev distraherad, skrämd (totalt livrädd för mörker och bor i skogen TJOHO) haha! MEN hon blev väldigt följsam i slutet och tog rätt positioner under följningarna osv så att hennes kontakt inte ens existerade bryr jag mig inte om. Vi fick känna lite på att träna med MASSA störningar och jag tycker det gick bra endå..! :D
 
Bild från när Saga mumsade hundglass häromdagen!
 
Vad gäller dem andra dagarna, igår t.ex så tränade vi mest inkallningar, ligg, sitt, sitta fint (precis börjat på det) tass osv =) lite smått med tricks med andra ord :) när vi hittat rätt knappar och väldigt bra motivering inom detta - det är kuuuuul tycker saga men så seeegt.... varför springer vi inte? vad vill du? hmm kanske detta? ja poletten ska trilla ner och vi ska lära oss kommunicera med varandra - simpelt like that, dessutom måste hon ju testa sina gränser nu och se om det verkligen är så ;) Annars har vi tagit det lite lugnt, busat massor, långa promenader, varit konsekventa med vilka regler som gäller och vilat igen kropp och knopp ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback