Benji 1 Februari 2013

Idag tog jag och Benji bussen till skara och mormor, bestämde mig att dels måste jag ju hälsa på mormor regelbundet, och då jag endå ska åka buss och kan ta med hundarna varför inte passa på att träna Benji på åka buss, ge han egentid och passa på att träna i en annan stad när man endå är där? 
Att åka buss är lite småruggigt tycker Benji, jag tycker samma ska speciellt när man sitter på låga säten - jag vill gärna kunna se ut, PRECIS som Benji vill. 

Vi får alltid sitta mitt emot bakersta dörren, vid sofforna och har alltid samma otur med LÅGA säten och fönstren HÖGT upp!  Detta gör att varken jag eller Benji ser ut, Benji skakade därför i början av resan men sen satte han sig lite mer i mitten av gången (Ja jag tillåter detta nu i början tills han lugnat sig och ENDAST när det inte är någon i närheten som stör sig, är det mycket folk måste han ligga vid mina fötter!) och blev genast lugn, han såg ut genom vindrutan! :) Bussresan dit och hem gick som smort sen, den linjen dem tider jag åker är bussen nästan alltid tom och resan flyter på väldigt bra - SKÖNT! :) 
 
Hos mormor va han otroligt duktig, imponerade faktiskt på mig, hälsade finfint på mormor, gick omkring lite och kollade runt,  fick frusna köttbullar av mormor och la sig sedan och sov och där sov han tills vi skulle gå ut och gå med Helene ;) 
 
 
Vi gick runt sjön så Benji fick springa lös, vilket han verkligen uppskattade, apportera pinne, springa lös och busa, döda träd *vissel* och sedan skulle han jaga bort änderna, skäms på dem att vara på land men lilla Benji har inte insett att somliga straffar gud med samma! ;) Han sprang mot änderna - kom ut på isen i kanten av sjön och *plums* haha han fick inte stopp utan halkade ner, med HUVUDET före rakt ner i sjön... TJOHO! Fick smått panik men höll mig endå lugn, han själv höll på att drabbas av panik då han bara halkade när han skulle upp igen, därför fick jag hålla mig lugn så han blev lugn, pratade med han och vägledde han med kommandon och gick fram till han och wips så va han uppe ;) Kopplade han en bit när jag sen kom på att jag ABSOLUT inte bör ha han kopplad! 35 minuter ifrån mormors, -3 grader ute och en totaldoppad hund i sjön som det fortfarande är is på... Lät han springa lös och såg verkligen till att han sprang HELA tiden runt sjön, gick upp till en enorm gräsplätt och lät han rusa där innan vi gick hem, stannade halvvägs hos Helenes syster (Helene va med oss på promenaden) där vi fick låna en handduk, skrubba Benji torr sen gick vi sista biten till mormor! :) Benji kröp genast ihop i soffan och somnade gott =) 
 
Såhär dagen efter kan jag säga att Benji INTE har feber, han är inte dålig bara trött ;) HAHA men vart fullt ös nu några dagar men han är endå sig själv turligt nog =) 
 
 
2 bilder från promenaden =) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback