2 År hos oss! ♥

 
Idag har Benji varit här i 2 år, 2 hela långa spännande år, det har varit mycket gråt som skratt, tårar som blod, glädje som sorg, många nätter utan sömn och mycket att arbeta med. Mycket upp och nedgångar i livet och dagarna då allting har varit en dans på rosor - dessa dagar är det som fått oss att kämpa vidare mot lyckan, mot ljuset i tunnelns slut - och jag vågar nästan säga att vi faktiskt snart är där. 

Absolut finns det fortfarande saker kvar Benji behöver jobba på men han har kommit en stor bit på vägen och han ska alltid få vara virrig och vimsig och halvt knäpp, för varje dag växer mina krav på han, likväl på dem andra hundarna. Men just på Benji kommer kraven aldrig gå upp lika högt som på dem andra, han kommer aldrig komma till samma nivå MEN han kommer alltid vara våran stjärna, en stor del av hjärtat och en enorm guldklimp på ett vis som bara han kan vara. 

Benji är och förblir väldigt speciell men det är vi alla. 
 
Såhär såg Benji ut när han kom till oss den 14 April 2011 - mager, rädd, osäker men med en vilja och driv att förändras och leva livet igen. Han va mager, färgfattig och glimten i ögat va nästan helt död. 
 
 
Idag är Benji en glad herre, frisk och sund, har fått en stark fin färg med väldigt glänsande päls, en glimt i ögat som jag aldrig trodde han skulle få. Han har lagt på sig och blivit en herre som aldrig missar en sekund av livets godhet. 
 
Jag ångrar inte en sekund av allt arbete jag lagt ner dessa 2 år, jag ångrar inte ett ögonblick hur vi har kämpat. slitit och utvecklats tillsammans, jag tror på ödet - allt sker av en anledning och att Benji kom till oss fick mig att se, att detta är ett extremfall MEN jag klarar det, jag är kunnig nog, jag har vad som krävs, visst jag är ung osv MEN jag har vad som krävs, jag vet det här, jag HAR kunskap med hundar och jag KAN! 
 
Visst kan jag för se på han idag, 40 kg sund herre, i dagsläget omusklad efter lite vila men musklerna är påväg tillbaka, 55-60 cm på halsband, glimten i ögat och busar gärnet, inte strykrädd längre och inte totalt blockerad. Och se på bilderna hur han va då, 15 kg, 45 cm i storlek på halsbanden, matt färg, död och matt blick och päls som bara rasade av.. 
 
Våran underbara vackra herre 
 
Livfull, glad och tar vara på allt han kan!
 
Kolla bara - snyggingen himself!
 
Jag vet inte vad jag borde skriva.. finns massa saker men finns inga ord, underbara lilla herren! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback