Sid Vicious 17 Maj 2013

Igår fick ju grabben vila och idag tog jag ut han på banan medans hans ägare + Micke satt på terrasen och kollade på när jag red han :) Han gick fint faktiskt, ner i fin form - även fast formen va lite ostadig idag och vi jobbade på med skritt - galopp övningarna! :D Han är så fruktansvärt rolig att rida att det nästan är sjukt, helt imponerad över hur fint han går, lyhörd och villig att arbeta. Vi tränade på stå still länge med medans jag pratade med dem andra, gick sådär, ibland klockrent och inga protester alls och ibland studsande, stegrande och slag med hovarna ;) 
 
Skänkelvikningarna går frammåt, undan höger klockrent och undan vänster tjaffsigt MEN fick till superfina undan vänster också, behöver hitta rätt knappar och få fram han mer bara tills han blivit mjukare i vänstern överlag :) 
 
Red han i ungefär en timme, 22 ställde jag in han i boxen, svettig och trött ;) får lov att säga att fast jag red såpass sent på kvällen så RANN svetten av mig med.. va 20+ i SKUGGAN ;) Skönt att värmen äntligen kommit ! :D
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback