Sid Vicious 13 Maj 2013

Sid gick ett ganska hårt pass igår med mycket galopp m.m på volter osv, därför ville jag idag att han skulle få gå ett lugnt pass och få sträcka ut. Pga blåsten och hur jag själv mådde hade jag absolut ingen lust att rida, inte kul att rida ut när himlen hotar med åska och ösregn dessutom, därav så tog jag in Sid och så myste vi massor, ryktade han i kanske 20 minuter och bara myste, redde ut svansen och manen och skärde upp morot till han också, på med longerlinan och sedan ut på banan! :D Även Sid fick alltså lattja runt och busa ute på banan, tyckte det va perfekt för han att få röra sig fritt, utan sadel och utan ryttare på ryggen utan bara sträcka ut själv i skritt och trav, använda hjärnan och bara ha roligt lite grann. Blev en del longering med inkallning för Sids del, han är så signalkänslig och fin och bjöd själv in till att traska runt på volten så why not! :) Han lärde sig direkt att när jag sitter ner = inkallning och mumsig morot ;) Står jag upp och säger "hoo" ska han bara sakta ner eller stanna till, dock är han tränad att gå in när man gör halt + att han ville väll se om man fick morot varje gång, men det får man ju inte såklart ;) men gick allt bra det också tillslut :D 
 
Vi hade ju finfin underhållning med bilbingo, tutande bilar och speakern ;) Men dem bryr sig inte direkt, stannar upp och spanar lite åt det hållet bara om man tillåter annars kör dem bara på som vanligt ;D 
 
Kände att Sid inte bara kan traska runt på volt idag så vi körde lite följa john vi också - TJOHO ;) Sid ville dock inte alls ha ett närliggande spår och gå nära mig som Alladin gärna gör, utan Sid håller gärna rejält avstånd och går några meter ifrån på sidan och gasar upp istället - HAHA aja inte mig emot, vi skulle ju endå bara lattja runt ;) Efter mysiga lekar och en rolig stund fick han också traska ut i hagen utan täcke dem sista timmarna före insläpp :) Mysigt att vara ute ju! :) 
 

Ännu en sådär tusen år gammal bild :) jag SKA ge mig ut med kameran snart.. hehe jag lovar ;) 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback