Sid Vicious 12 Maj 2013

Red igenom Sid på banan också, han har kännts oren ett tag men sett mycket fräschare ut efter vila och sedan promenad och sedan longering i 2 dagar! :) Så satt upp på han idag och red igenom han på banan - kändes MYCKET fräschare! :) Vi tror han fått någon spark, såg ut som det och att det va därför han va lite oren, men idag gick han klockrent :) Visst huvudet lite väll högt men inte arbetad på det viset ännu! :) Jag har fortfarande svårt att hitta rätt takt osv i hans steg i traven, han tar så små och raska steg att det inte är klokt HAHA! ;) Men han fick riktigt fin travlängd när jag ökade upp traven ;) 
 
Kände även igenom han i galoppen och håhåh han är riktigt fin i sin galopp faktiskt :') Kommit mycket längre än Aladdin men mer jobbad också så inte så konstigt :) Blev mycket galopp i båda varven :') Vi Tränade också på dem där HEMSKA halterna som han verkligen hatar, han sparkade, slog, frustade, studsade, slog med huvudet, hotade med stegringar, stegrade smått - stod still en sekund, blev klappade och så gick vi ;) Han blir ALLTID lika förbannad när INGET funkar för att få gå, utan att stå stilla.. dessvärre är han inte smart nog att fatta att han kan stå stilla direkt så går det ju hela MYCKET snabbare ;) 
 
Ägarna kollade på och va riktigt nöjda och såg riktigt glada ut över hur han gick :') I slutet studsade han bara i traven så tyckte det att han allt ska få "igen" när han tigger om att bara gå på lixom, la mig på volten i galopp och varvade mellan stor och liten volt i samlad galopp helst skulle han ner i lägre och rundare form med.. HAHA ojoj vad arg han blev, han försökte dra och han försökte stanna.. nope nope inget av det gick vägen.. tillslut kände jag hur hela hästen bara blev tröttare och tröttare, han frustade och började verkligen bli matt så avslutade och gick av han LÄNGE utan mig på ryggen och gosade massor, gav han morot och lät han beta länge ;) För en gångs skull va han trött och VILLE avsluta ;) jäkla knashäst <3
 
Foto : Johan Eriksson

Som ni ser var Sid också väldigt spänd med huvudet upp nu i början, han är lite svår att få ner då han bara är tränad frammåt! Men ibland lossar han, tyvärr va Johan inte kvar mer än bara första varven i trav när vi värmde upp och därav är detta enda "användbara" bilden så att säga... 
 
Ska bli väldigt kul att börja rida och ha denna häst flera ggr/veckan också faktiskt! :) Tror han kommer lära mig mycket mycket mer än jag redan kan vad beträffar utbildning av travare ! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback