Provridning av blivande paddocken!

Vi har harvat upp en stor gräsplätt brevid stallet nu, det ska framöver bli en paddock är det tänkt men för tillfället är det bara harvad jord - som faktiskt fungerade riktigt bra att rida på. 
 
Jag & Alladin red i skritt, trav och galopp - och underlaget var precis perfekt! :D 
 
Alladin idag då, jo han va frammåt och lite "stossig" antingen ska det va full gas frammåt eller inget alls tyckte han men i skritten fick ha SUPERFIN form, gick ner och verkligen bar upp sig utmärkt :') I traven är formen ännu sådär, funkar ibland och sen åker huvudet upp. Men frammåt går det helt klart! Galoppen va lite trögare att fatta idag, fast det är klart, första galoppen på "banan" någonsin, Helt klart nöjd och stolt över han som sköter sig utmärkt :') 
 
Han lyckades dessutom göra en SUPERFIN halt ifrån SUPERKONSTIG galopp x'D han försökte sticka med mig och sådant tolererar inte jag så jag gjorde en bestämd halt men va endå mjuk (måste ju ge han chansen att svara först!) och då han är så jäkla lyhörd så tvärnitade han superfint och GICK IN I FORM!!!!!!!!!!!!!!!! :D 
 
Eva - Alladins ägare stod brevid och tittade på idag och utbrast "VILKEN KONTROLL DU HAR!!!!!!!!!!!!" 
 
Även Eva som fotat denna bild på oss idag - här tog han ju typiskt nog upp huvudet i traven inför kameran *får inte finnas bevis på vad jag kan* ;) 


Men han börjar ta sig mer och mer helt klart och som ni ser har han ett UNDERBART steg :* Imorgon blir det ut på långtur och då ska han få gå av sig massa energi och jobba vidare på tempoväxlingarna! :) 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback