Bakslag..

Benji har haft nått rejält bakslag idag, vet verkligen inte va det va :(  Låg kvar i sängen VÄLDIGT länge faktiskt, men va uppe och släppte ut hundarna 3 ggr från 5 på morgon.. När jag sedan traskar upp ur sängen runt halv 2 för att min bror kom så möts jag av en hemsk doft, det stank i hela huset, Benji är den enda som är i rummen så att säga när vi "sover" tikarna ligger i sängen med oss (benji vill bara sova i soffan) i alla fall då hade han lagt världens hög i datarummet.. *suck* endå hade han vart ute och kissat och bajsat flera gånger? Aja städade upp denna högen som va 4 påsar stor O..O Släpper ut hundarna som springer och gör sina behov osv. När jag och min bror fikat lite så går vi ut till kaninerna och hämtar in ved. När vi kommer in igen möts vi av en NY bajshög av Benji igen?! SERIÖST?!?!??! Han va inte direkt superbra i magen nej.. sista högen va mer "normal" men skit samma.. hundarna släpps ut igen för att rastas av och busa lite innan vi går in, jag eldar m.m och min bror åker "hund & stol" med Benji (Benji drar i en trasa som personen i fråga håller i och sitter på en kontorstol - SVINKUL! :D) sedan efter 5 minuter skriker min bror "BENJI PINKAR INNE!!!" - seriöst tänkte jag >.< gick och kollade och jajamensan, han lyckades pinka ner HELA HUSET... *suck* ut med hund igen som självfallet sticker iväg från gården >.< Aldrig någonsin hänt innan... <.< Johan tar in han och jag har städat av hela huset. Efter nån timme gick vi ut med hundarna igen för att busa, leka och träna - Benji va riktigt duktig på att hålla och jobba med apportbocken, tog och släppte fint och direkt på apportbocken, när jag tyckte vi va färdiga och vi skulle busa och träna inkallningar och trick ist är han som förbytt, han bara sticker, lyssnar inte på sitt, ligg eller stanna. Inte heller på inkallningar. Det enda han gör är att hoppa runt, studsa, sticker och biter mig.. Jag blir bara mer och mer irriterad och ordentligt bestämd mot han - Fortfarande ingen reaktion.. Jag bestämmer mig för att börja leka och lattja med en pinne, vänder ryggen till, tar upp en pinne och har SUPERKUL med denna pinne.. WROOOOOOOOM så stack benji iväg.. >.< När han sen kom tillbaka så hoppade han upp och naffsa mot ansiktet och händerna mot mig och bara va totalt vrång.. efter ca 40 - 45 minuters tappert försökande med roligheter, bestämdheter, arg mig, snäll mig, rolig mig ja you name it RUBBET så tog jag tikarna och min bror, gick in och skrek "HEEEEEEEJDÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!" wroooom så satt han där i hallen >.< damphund! Blev så irriterad så tog på han koppel och drog med han och tikarna ut, satte han vid min sida - KORT kopplad och lekte med tikarna, kastade boll osv - Benji blev fly förbannad, tjöt, skrek, hoppade, studsade, slängde sig iväg (och jävlar vad det small i min rygg då >.<) retade upp redan en förbannad Emelie och va tokig.. Satte mig på trappan med Benji och hade han brevid, min bror började kasta freesbee med Saga, ajaj det tog på en öm punkt på benji - HANS FREESBEE! >.< efter närmare 30 minuters bråkande med benji, en halvt bruten handled, sträckningar och en axel som i princip hoppade ur led och en rejäl ömhet i hela ryggen så fattade Benji tillslut principen - man ska ju sitta stilla, va tyst, inte bitas och inte rivas och inte slänga sig huller om buller, man ska heller inte tjuta matte rakt i örat. Efter att han satt såhär fint i 5 nästan 10 minuter bestämde jag mig för att koppla loss han, sa åt att han stanna och tro det eller ej - han stannade!!! :D Gav han frikommando och sedan busade vi lugnt och sansat i full harmoni och bara hade det urmysigt :') Inkallningarna funkade och han va lyhörd och duktig!  Underbara Goa B <3 
 
När han inte dampar loss är han faktiskt riktigt go! :') nu hoppas vi på harmoni ett par veckor framöver ! :D
 
han har faktiskt nu resten av kvällen skött sig galant, sovit och tagit allt med ro, varit väldigt lugn och harmonisk. Mot denna hunden får det helt enkelt vara hårda och konsekventa regler, gör han fel ska han veta att han gör fel med. Sandie räcker att harkla sig, Saga får man ge ligg kommando och Benji får man helt enkelt koppla och sedan räkna med att bli biten, riven, dragen och få lite skador här och där och bara vänta ut han. Inte ofta detta händer men när det händer sugs all energi ur en! 


» Maria

Är han kastrerad? Om inte så tror jag att han kommer bli mycket lugnare då kulorna tas. Då får han inte så mycket hormoner som ställer till oreda för han.

Svar: han är okastrerad. Sedan är han 4 år med så det är ett rejält spelande där med kulorna.. han ska kastreras men just nu hänger spelet på om det är värt för han att leva eller somna in.. vad han mår bäst av helt enkelt.. =/ Kostar endå 3000 att kastrera han och det är inget jag vill lägga om han ska avlivas några veckor senare faktiskt. snålt? ja men så är det.. Hans bakrund förstör väldigt väldigt mycket också.
aktivhund.blogg.se

2013-05-01 // 02:14:43
» Ida

Bakslag har alla, oavsett bakgrund..
Mår han själv dåligt av att vara som han är, eller är det bara jobbigt för dig?
Lixom ställa sig själv frågor osv..

2013-05-22 // 12:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback