Anklagelserna öser in - "jävla djurplågare"

Ja lite kul är det allt, ojoj vilken djurplågare är. Bl.a är jag djurplågare nu för att vi flyttade från våran lägenhet på 30 KVM till ett HUS på 85 KVM med tomt på 1000 KVM. Ja jag erkänner, visst är det riktigt hemskt mot hundarna? Ännu hemskare är att Benji fått sig en stabil flockmedlem som uppfostrar och tar han vidare i sin utveckling som hund, bara för han inte är kastrerad. OM jag skulle kastrera Benji skulle det kosta mig 3000:- MINST, sedan är det mer eller mindre GARANTERAT att det tillkommer komplikationer + ökade utgifter.. 3000:- garanterade pengar för bara kastreringen, sedan är det bensin - sedan är problemet då, HUR håller man en Benji stilla? Kom inte och säg koppel eller binda.. för det FUNKAR INTE.. han tuggar sönder och drar av allting. Dessutom är Benji 4 år, vad skulle en kastrering ens hjälpa honom med? Han kommer fortfarande va lika intresserad av löptikar i höglöp, han kan bara inte kidz få. Bara onödigt i mina ögon att slänga ut över 3000 spänn på en hund som inte kommer bli bättre för 5 öre - thats it. 
 
Istället har vi fixat en tjej som Benji ÄLSKAR och som gillar han lika mycket tillbaka, så vid löptider kommer Benji bo där. Benji blir inte alls hyperstressad vid löp som folk påstår, ja han reagerar och vill sätta på tiken i fråga vid HÖGLÖP - men han bryr sig inte för 5 öre om tiken innan.... 
 
 
Nu är jag djurplågare för att jag bor i hus, har flera hundar, har fri tillgång på foder, inte avlivar Benji utan har tålamod att arbeta med han - några fler orsaker jag har missat? 


Lyssna inte på folk som kallar dig djurplågare. Du vet vad som är bäst för dina hundar, det är du som känner dom bäst. Lyssna inte på dom som påpekar allt detta falska skiten

Svar: Jag försöker allt, mycket är bara skrattretande men framöverallt så jävla tungt och jobbigt :( så störande.. kan inte folk bara sköta sitt lixom.. men men bara kämpa på antar jag! Tack<3
aktivhund.blogg.se

2013-05-21 // 20:52:48
» lisa

Ja gud du låter som värsta djurplågaren.. suck, vad tänker folk egentligen med?? Lyssna inte på skiten, oftast är det folk som inte vet ett dugg om hundar utan bara TROR att för att dom har haft sällskapshundar i 70 år (som troligtvis varit understimulerade som fan) så vet dom preciiiis hur hundar av alla dess sorter ska skötas! Blir så trött...

Svar: visst är jag hemsk? Jaddu jag vet inte, vissa är ju anonyma men har en aning om endel endå. Vissa andra har jag inte mkt för heller då deras hundar är värre än mina.. men men, finns idioter överallt så är väll bara försöka stänga av !
aktivhund.blogg.se

2013-05-21 // 21:11:02

Jag har följt din blogg ett bra tag nu och du är definitivt ingen djurplågare. Dom och kallar dig sådant är bara avundsjuka för att du faktiskt klarar av benji på ett bra sätt

2013-05-22 // 10:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback