Alladin F.L 12 maj 2013

Idag red jag på banan, min älskade Johan fotade och va med, Alladin va taggad och frammåt och ville gärna trotsa och testa! Va lite halvsvår att få ner i form redan i skritten men när han lossa så gjorde han det faktiskt bra endå! :D I traven hade han bara gas, full fart frammåååååååt ;) Han ÄLSKAR att galoppera och vill heeela tiden, på banan vet han att vi oftast börja ta lite galopp nu, så han börjar redan i traven - DUM ovana! Inte okej med tanke på att hans ägare ska kunna rida honom sen, så fick bromsa - bromsa - bromsa - bromsa, han bara slog med huvudet och ville springa, blev många halter för att markera! :) Efter ett tag började jag rygga han och OJOJ vad förbannad han blev.. KABOM så började han studsa och kicka, funkar dessvärre inte på mig utan upprepade bara kommandot :P När jag väl gjorde galoppfattningen sen så exploderade hela hästen iväg i galopp ;) 

Det roliga är att när han har den energin FRAMMÅT och att han verkligen VILL lära sig så upptäckte jag även att galoppfattning från SKRITT funkar ;) Visst galoppen går fort som attan MEN endå lugnt nog för att stabilt ligga på volten :') Inga bocksprång från dagen som igår men endå busig och frammåt! Får börja markera han noga nu när han testar och nöter på att det inte är okej att springa sålänge inte JAG tillåter och BER om det, sticka är inte okej! :) 

Men han skötte sig fint tillslut och gick även riktigt fint i traven =)
 

Foto : Johan Eriksson

En bild på oss i galoppen från dagens ridpass :) Snart dags att börja arbeta han neråt också nu när han har börjat förstå fattningen! :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback