Aladdin F.L 20 Maj

Idag tog jag och Aladdin bara några varv på banan, igår vilade han faktiskt och idag ville jag testa rida han i repgrimman. Eftersom han aldrig har gått i repgrimma förut blev det mycket hjärngymnastik att ridas utan bett och endå förstå rätt hjälper. Jag tycker han förstod RIKTIGT BRA och skötte sig suveränt. 

Det enda som va lite svårt och klurigt va just att svänga MEN i slutet gjorde han superfina svängar på LÅNGA tyglar :') Underbara älskade travare <3 Belönades med massa äpple och gott grönt gräs, och att gå ut i hagen såklart UTAN täckte och rulla sig i leran ;) 
 
Världens finaste polle är du <3 
 
Jag kanske också borde tillägga att han tog trav - skritt växlingarna superbra och även trav - halt superfint! Nu ska vi nöta in repgrimman lite mer på banan och få allt att sitta till 500% SEDAN bär vi ut i skogen och latjar runt även i bara repgrumman.. TJOHO ;) Tänk vilka underbara långritter när man slipper tränsa på och av hela tiden.. HATAR verkligen när hästar äter med bett.. *brrrr* gör ont i hela mig.. Men nu kan vi ut på fikaturer för både häst och ryttare utan massa extra saker, tränsa av och på och riskera tappa rädd häst i skogen när man krånglar, nu är det bara grimskaftet och binda upp hästen vid ett träd och fika på ;) Dessutom.. tänk er barbacka turerna i solnedgångarna utöver en fin äng med bara repgrmman på... HoHoHoHo... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback