Aladdin FL 16 maj 2013

Idag red jag och Aladdin ihop med Emmely & Engil och Lotta & Jupiter ut på en långtur, 3 timmar var vi ute. Riktigt mysigt va det! :) vi red över andra sidan vägen, upp mot hangelösa och Lindärva, mötte på massa faror på vägen om vi frågar hästarna. T.ex en helt vanlig stig, Jupiter gick först och det va LIVSFARLIGT så han vägrade gå, Jag la mig först ist, ojoj hovavtryck efter en annan häst som skulle äta upp oss ;) Sedan kom vi fram till ensilage balar - det blåste lite så platsen svajade runt i luften, INGEN av våra 3 vågade sig förbi HAHA! Fick sitta av och LEDA förbi Aladdin.. Sedan va det farligt vatten, farliga granar, farliga spöken, farliga STENAR m.m utefter turen, en riktigt spökrunda helt klart ;) Men att stå still och prata med folk, rida förbi kossor, rådjur som stod en halv meter ifrån oss, folkracebilar (dock stillastående) m.m m.m va inte det minsta farligt, inte heller mötande hästar! 
 
En riktigt mysig tur hade vi, mycket skratt och prat - mestadels skritt faktiskt men även lite trav och nån galopp. Aladdin och jag testade en galopp själva, ifrån flocken! JAJAMENSAN! Där satt den, klockren SUPERFIN galopp :') Som jag längtat, nu ska vi bara få till det flera ggr ;) 
 
 
Kan också tillägga att bussar, motorcycklar, bilar, lastbilar.. öhm ja fordon av alla dess slag INTE va minsta läskigt idag, stencool bara traska rakt förbi - DUKTIG HERRE!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback