Välkommen Saga <3

Saga 

Amstaff/Pitbull - Tik - 2 år 

Vi har länge sagt att vi ska ha en tredje hund nu i flocken, och när vi flyttade till huset bestämde vi att det är då den ska tillkomma helt enkelt. I alla fall så har jag och Johan gjort en lista, pratat och diskuterat fram och tillbaka om raser, att ta valp eller inte osv - vi kom fram till att det ska vara en ARBETANDE ras, amstaff allra helst eller amstaff/pitbull eller pittbul (osv ja ni fattar vinken va..?) helst valp eller så ska det bli en SPECIELL känsla om det ska vara en omplacering.. 

Vi har kollat runt, kollat runt... kollat runt lite till, haft ute en "annons" om att vi kan tänka oss ta emot en omplacering osv om det känns rätt (blaha blaha) fått HUR MÅNGA mail som helst, om alla diverse hundar och raser och mixer.. sagt nej till att ens kolla på massa, den tredje hunden i flocken ska bli DEN DÄR lixom.. Sedan fick jag ett mail en dag för en och en halv månad sen..? Om SAGA! :D Först var det bara en kort text, om hennes ålder, ras och lite om personligheten.. jag SMÄLTE direkt.. det kändes bara SÅ JÄVLA RÄTT så jag bad om mer information och lite bilder, jag va redan totalt nerkärad i hunden och när bilderna och mer information kom så trodde jag att jag skulle dö - haha så kär jag va! :D sedan har vi haft kontakt regelbundet, jag har fått nya filmer, bilder och information om Saga flera gånger i veckan nästan och det har känts rätt hela tiden.. 

Sedan blev det bestämt att dem skulle komma hit då, så vi fick träffa Saga, dem fick träffa våra andra hundar, se hur vi bor och känna efter att det verkligen kändes rätt för dem - och här är hon nu! :D Hon kändes nästan mer rätt och perfekt än hon tidigare gjort och dem tyckte att detta va det absolut rätta stället för henne också! :') 

Saga har inga speciella problem faktiskt, en fin tjej men haft en lite strulig uppväxt och vi är nu 4:e hemmet - och hennes absolut SISTA! 

Om jag ska beskriva Saga nu - av dessa timmar hon varit här skulle det vara "Underbar, gosig, aktiv, BOLLTOKIG, står på sig - PERFEKT" 

Saga har tidigare bott på gård och gått lös hela tiden och överallt, och därav är hon inte koppeltränad helt enkelt - jag trodde att jag skulle behöva ha henne i långlina första dagarna men ICKE - lyssnar superbra på inkallning, stoppkommando osv! :D helt underbar brud <3

Nu blir det lugnt över helgen, vi ska bara gosa, leka och promenera - hon ska få landa efter sin över 4 timmar lång bilresa hit, naturbyte och flytt och vi ska lära känna varandra, sedan kommer vi långsamt börja jobba mer och mer :) 
 

Underbara Fina Saga - det perfekta tillskottet till familjen Eriksson <3


Åh, jag visste det skullegå bra:)! Hon kommer få det skitbra hos er:') äntligen någon som ser den älskade, vackra hund som jag ser i henne <3

Svar: Ja hon är underbar! Älskar henne massvis redan så detta kommer bli bra :) rangordningen är fixad i flocken nu också så allt har lugnat sig i princip :)
aktivhund.blogg.se

2013-03-09 // 23:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback