Klättrar! :D

Saga fick klättra lite idag med efter lydnadsuppvärmningen, anledningen till att jag ville att hon skulle klättra va för att jag ville få igång pulsen få henne, få igång lite mjölksyra och få upp pulsen, blodcirkulationen och helt enkelt få henne igång ordentligt före apporteringen i skogen :) 

Jag tror nämligen att varierad träning ger bästa resultat med muskler och hälsa. Att bara träna samma sak dag ut och dag in blir både tråkigt för hunden, bygger samma muskler och tråkar ut, i alla fall mig som förare. Men om man varierar så som jag gör med 2 - 3 olika saker/träningspasset så jobbar hunden med ALLA muskler, det är hela tiden "nytt" och hjärnan går igång exakt som det ska göra för att hunden ska bli mentalt trött efter varje pass. Dessutom blir det roligare hela tiden för alla inblandade helt enkelt :) 
 
 
 
 
en film från dagen :D 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback