Film!

Har tränat med Saga idag (som alla andra dagar men men shiet the same HAHA) Johan va så otroligt gullig och filmade, hunnit sätta ihop EN film hitills, inte mycket att jubla över egentligen är ju massa saker som måste jobbas på - min kroppshållning, mina kommandon, min motivation, Saga postion blaha blaha blaha MEN hon har bott här i 13 dagar(!!!!!!!!!!!!!!!!!) och vi har inte alls tränat lydnad så mycket utan detta är 3:e gången som vi ger oss på lite mer "ordentlig lydnad" så tålamod kära vänner - tålamod! :D 
 
 
 
Sedan anser jag att då jag endå inte vill tävla så behöver inte allting vara så SUPERPERFEKT heller, 
vi behöver bara ha roligt och ha flera olika sätt att träna på för att få lite variation och högre motivation på 
det viset :) Så det får ta hur många år det vill, bara vi har roligt och mår bra är jag nöjd! :D 
 
Drivet och kontakten va i alla fall bättre idag än igår, bytte ut kamptrasan mot hennes älskade boll istället vilket ökar hennes motivering ;) TJOHO! :D 

Men såhär ser det ut i dagsläget hursom :) 


Tycker det ser bra ut! Dock så tycker jag att du bör köra på delmoment i momenten. Tycker du ställer för höga krav på henne och det ser ut som att hon inte riktigt förstår alla gånger vad du vill och menar. Testa dela upp momenten i bitar och träna bit för bit så blir relationen starkare också! :)

Svar: Mjo hon kan ju både fotgående, sitt och ligg stanna kvar :) Ingångne som är lite rörig och att jag vill ha henne närmare :) MEN när min sambo filmade blev hon virrig men innan och efter kunde hon allt bättre HAHA! :D Men tack :) ska komma ihåg det =) men ja hon har inte riktigt tränat lydnad på det sättet innan och jag är relativt ny också så vi över på :D men tack för tipsen! :)
aktivhund.blogg.se

2013-03-21 // 17:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback