Planering - Hundläger!

Sitter just nu och planerar ett hundläger, kikar runt på möjligheterna, kollar vilka som skulle vara intresserade osv! Har fått ihop några intresserade så nu kör jag vidare, kollar lokaler, instruktörer, hemliga gäster och mycket mycket mer! :) 

Tänkte lägga upp en ungefärlig plan här, så får ni som är intresserade av ett läger säga vilken typ av läger som intresserar DIG mest, bara så jag vet i planeringen, lägret kommer hållas under sommarlovet, riktigt exakta veckor vet jag inte. 
 
 
 
Barnläger - dagsläger 
Detta lägret är för barn, 8 - 12 år gamla är tanken och lägret går ut på att man genom LEKAR med hunden lär sig allmänt om hundar, vi LEKER in bra kunskap om hunden, exempel på kunskap kan vara raser, kön/hundfamiljen, lite lätt och grundläggande hundspråk, vi provar på olika lekar och sporter med våra hundar och man är lika välkommen med egen hund som utan! (man får alltså prova olika saker med min hund om man inte kan ta med egen) Mat kommer ingå och vi kommer ha en dag full av äventyr och i slutet av dagen kommer man få ett diplom som bevis på intagande av kunskap & deltagande, kanske vi avslutar det hela med en show för er föräldrar? =) 
 
3 Dagars läger 
Detta lägret är för er lite äldre, ni som har egen hund främst (finns det plats över är man självfallet välkommen utan hund!) och här kommer vi prova på olika hundsporter, ha föreläsningar och nån hemlig gäst, vi kommer grilla och ha roligt tillsammans, utvecklas och binda ett starkare band till våra hundar - ett läger för er hundägare med GLAD attityd som vill bredda era vingar, lära mer om hundvärlden och skaffa nya underbara vänner! 

Tävlingsläger!
Detta läger kommer vara upp mot ca 5 dagar, för TÄVLINGSEKIPAGE inom olika grenar (mer exakt info kommer längre fram) som vill utvecklas och träna och verkligen komma vidare till nästa steg, vi lägger lika mycket fokus på teori som på praktik och det kommer bli tuffa dagar med mycket träning men med lika mycket skratt och glädje! :) 

Foto - Andreas Karlsson 
 
Texten ovan är alltså PLANERINGEN - jag kikar vidare och försöka fixa allting så fort som möjligt, nån gång i Mars kommer ALLTING vara klart och man bör börja anmäla sig i alla fall =) 
Kommentera erat intresse angående vilket läger (mat & boende kommer ingå i priset!) så jag vet nu under planeringen! :) 


3 dagars läger låter klart bäst :D

Svar: riktigt kul att höra! :D
aktivhund.blogg.se

2013-01-12 // 22:17:03

Härligt! pepp pepp! Vi från HSRIS-styrelse är sjukt glada över ditt engagemang! :D

Svar: jag är otroligt glad att jag får chansen att hjälpa :D
aktivhund.blogg.se

2013-01-12 // 22:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback