Fundersam...

En sak jag bara inte kan förstå med Benji är hur han beter sig mot grannens katt.. När vi var hemma hos mamma i jul brydde han sig inte märkvärdigt om katten där, han tyckte det va roligt att leka/jaga Murre men inget mer, inga läten ingeting, vi har ju 2 katter själva, bryr han sig inte heller om, dem gosar, dem pussas och dem sover tillammas = Supermysigt enligt Benji, men just grannens katt Lucas - bara just den katten, den mest tillgivna, söta, sociala katten jag någonsin skådat.. varje gång vi möter just Lucas här ute på gården blir Benji galen, han hoppar, slänger sig i kopplet, skäller, morrar och det flyger dregel hejvilt.. inget direkt gulligt "hej kom och lek med mig" ryck utan totalt galet >.< Både jag & Johan tror att han verkligen vill klippa till han.. hänt kanske 1 gång att han inte brytt sig alls - men för det mesta när han ser Lucas blir han som tokig, andra katter ue då? Inte ett dugg intresserad, bara traskar på... Nu möter vi inte andra katter så jättemycket men han bryr sig inte direkt märkvärdigt om det.. det är bara så sjukt, så konstigt och knasigt.. I just can't get it..
 
Foto - Johan Eriksson 
På bild - Jag & Benji



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback