Benji 12 Januari

Idag tog jag med Benji  ut till ängen, börjar äntligen bli lite mer kry nu så tänkte att jag går till ängen, fotar lite och leker och har roligt, fortsätter träna på våra inkallningar då han behöver finslipa dem - han kan det, men han lyssnar inte förrens man blir irriterad ordentligt och höjer rösten - detta är INTE okej! Han har också tagit förmågan att kissa överallt - hela tiden, oavsett om vi gör något så måste han kissa överallt innan han kan göra det jag ber han om, något jag verkligen inte gillar utan vill jobba bort! 
 
I alla fall, Benji skötte sig otroligt bra, gick finfint hela vägen bort - börjat säga till med ljud när han vill lukta/kissa nånstans istället för att SLÄNGA sig dit med all sin kraft, en enorm fördel får jag lov att säga ;) Efter ett tag när han rusat runt, busat, lekt och jag fotat en del bilder upptäcker jag att det är folk brevid oss HAHA då hade dem gått på åkern intill oss ett bra tag, och Benji hade knappt tittat åt dem - UNDERBAR känsla :) 
 
Sedan lekte vi ännu mer, rörde oss neråt, såg tåget passerade och nötte lite mer med inkallningarna, som var under all kritik idag faktiskt, han kom halvvägs - stannade och kissade och gick vidare *suck* får nöta detta ordentligt ett tag! 

Men till dagens stora dåd från hans sida då, han kan ibland sticka efter harar osv, han har aldrig tagit någon men jagar dem gärna och blir döv - idag helt plötsligt satt en hare bara 1 meter ifrån oss, jag drog fram kongen på repet och började kampa med han = SUPERKUL tyckte Benji, kastade iväg kongen åt motsatt håll från haren och jäktade på Benji med rösten, lilla haren kunde glatt skutta vidare i säkerheten - som enligt haren va sådär 3 meter bort? :P Benji fick tag på kongen, sprang runt lite - släppte den och började springa i en cirkel - en cirkel på jakt efter spår att ta upp, kallade in han och tack gode gud säger jag för Benji sprang rakt förbi haren, till mig och satte sig - tog leversnitten och stoppade in huvudet i kopplet - DÄR blev jag otroligt lycklig och imponerad så Benji fick idag göra det förbjudna! KAMPA med kongen i kopplet! :D TJOHO :D det va superkul tyckte Benji som mer än gärna gick fot hela vägen hem sen :) 
 
Och ja, egentligen inte smart att bryta en regel så som jag gjorde idag men Benji börjar mogna nu - han börjar se skillnad på INBJUDEN lek och inte, därför känner jag att man nån gång ibland - framförallt vid sånna här tillfällen kan belöna han och bjuda in till lek även i kopplet, ska inte vara straff att komma och bli kopplad - det ska vara ROLIGT! :) 
 
En bild från idag :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback