3 timmar i skogen

Gick till skogen i förmiddags, blev där i 3 timmar. Tog med kameran men självfallet dog den när jag hade som störst chans till finaste bilderna.. Typiskt ;) Aja hundarna skötte sig super, dem är otroligt grymma! :D Hela cyckelvägen bort gick dem lösa och lyssnade sjukt bra, inkallningarna satt bara otroligt bra och dem va glada, lyhörda och bara allmänt GRYMMA! =D 
 
Vi gick i princip rakt igenom hela skogen, till vårat fina badställe där vi vände och gick hemmåt igen, Benji hittade en lagom "pinne" som egentligen absolut INTE borde få kallas pinne.. synd att kameran va död alltså.. denna pinne va 10 meter LÅNG och 20 cm i DIAMETER och Benji drog med sig den sådär 50 meter innan han gick med på att faktiskt lämna den xD Vi traskade vidare i vårat vita fina winterwonderland och njöt av stillheten, den vackra snön som gnistrade, den gyllene solen och hux flux började vi närma oss vägen där hundarna alltid kopplas på vägen hem, jag kallade in hundarna och skulle ta upp Sandies koppel när jag upptäckte vad? Jo självfallet har jag gått och tappat Sandies koppel i skogen.. *suck* vi vänder och går tillbaka, hoppas på att kopplet ska ligga nära så vi slipper gå hela vägen tillbaka, men tur? ja det är inget vi har ;) Öga mot öga stod vi mot en otroligt mäktig och vacker räv innan vi traskade vidare åt olika håll :) 
 
Och ni kan inte gissa vad... LÄNGST in i skogen, LÄNSGT bort fann vi vårat koppel ;) Sandies absolut bästa halsband och koppel, kunde jag absolut inte med att lämna i skogen, finns inget bättre - ett välinanvändt läderkoppel och hennes hurtta halvstryp <3 hon har tusen miljoner halsband och miljoner koppel.. men INGET av dem är ens i närheten av vad detta är ^_^ men återfunnet och vi traskade glatt hemmåt igen =) 
 
Jag förfrös totalt.. Mina lår blev sönderfrusna.. illröda, blåa och ömma som attan, enorma märken som är grön/svarta - liknande blåmärken typ fast mörkare endå xD Uppenbarligen räcker inte dubbla strumpor (varav ett par är termostrumpor) och mysbyxor och långkallingar när det är -13 här i vara :P Nope dags att hämta hem mina termobyxer ;)
 
Hundarna var otroligt glada i alla fall, och vackert var det - en otroligt underbar promenad som både jag och hundarna behövde <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback