Världen med bi, homo och transexuella

Tänkte försöka samla mina åsikter här, om bi, homo och transexuella, försöka diskutera, ge er en tankeställare och försöka få lite klarspråk, diskutioner, reaktioner och lite "what the hell" över det hela - världen behöver lite krydda här kommer min ;) 
 
 
Tänk tillbaka nu, ni sitter i klassrummet i 7:e klass - ni har åsikter som ni vräker ur er till höger och vänster, åsikter utan baserad grund, åsikter utan kunskap - åsikter bara för att höras och vara tuff, ni är en klass på 15 elever och ni ska vara den som hörs mest - i denna åldern har ni kommit in i tonåren, kärlek och sex finns hela tiden i era tankar, ni spanar in den där snygga klasskompisen, snackar sex med bästa polaren och slänger ur er glåpord som bög, fitta, flata etc etc. Men har ni någonsin tänkt steget längre? Ni vet väll att i varje klass finns det MINST 1 elev som är just bisexuell, sedan har vi homosexuella, transexuella osv också - i denna åldern, i 7:e klass är man ganska förvirrad, man vet inte riktigt själv - varför sitter jag där bakom mitt bord och kollar in kompisen - som är av samma kön som mig? Varför blir jag varm inombord, röd om kinderna och sådär spralligt glad när kompisen - samma kön som mig kollar på mig?
 
När man är i denna åldern, 14 år gammal - kommit in i puberteten, tonåring, kärlek och sex överallt - man har börjat inse att man inte är som alla andra, man attraheras av samma kön - sedan kommer orden, orden ingen vet hur hårt dem tar, hur mycket dem egentligen kanske stämmer - för jag vet ju inte ens själv, folk kallar mig för flata, eller bög utan att egentligen kunna förstå varför - ett sätt att sänka sin omgivning för att själv stiga, att som bi, homo eller transsexuell höra dessa ord - som man egentligen precis har börjat bekanta sig med, att långt där inne veta att man faktiskt är något av det utan att kunna vara helt säker själv - tar otroligt hårt, man förnekar sitt riktiga jag, man börjar skämmas och får dålig självkänsla - många går in i en oförklarig depression och vågar inte alls förstå vad som egentligen pågår. 
 
När man sedan blir äldre, börjar förstå och vet i sig själv - att jag är ju faktiskt bi/homo/transsexuell så tänker man tillbaka till 7:an - 14 år gammal i klassrummet igen, hör alla dessa ord och sänker blicken och krymper ihop - Jag vill nu ber er alla - STRÄCK på ryggen, va stolt - dem där orden du hörde som 14 år gammal betydde egentligen ingeting - alla som ropade dem, sa orden och gjorde alla elaka gester visste egentligen inte - dem visste inte hur mycket deras ord betydde, dem visste inte att orden stämde för dem visste inte ens vad ordet i sig betydde. 
 
 
Och till alla er därute, som har era fördommar om bi/homo/transsexuella - ber jag er tänka efter en extra gång, ställ er frågan "varför?" Är det pågrund av okunskap? Är det pågrund av rädsla? Vad beror det på egentligen? 
Sedan vill jag också tillägga kolla till höger, kolla till vänster nästa gång du är ute på stan, jag lovar dig om du pratar med 10 främlingar på torget nästa gång - kommer minst en av dem troligen ha en annan läggning än heterosexuell. Jag själv har flera vänner, homosexuella, bisexuella, transexuella - och jag älskar dem något otroligt, helsköna människor, trevlig attityd och bara världens mest skönaste snubbar - det jag vill säga är, en individs personlighet baseras inte på dens läggning, om du verkligen tänker efter så kan din absolut bästa kompis ha sina hemligheter, du vet inte allt om alla - inte ens om din bästa kompis. Kanske du sitter där i soffan, med dina fördommar, trackar din bästa kompis med hur äckliga bögar är, hur dem borde fängslas, inte få gifta sig, inte få barn osv osv - kanske din kompis sitter där, lyssnar på dina åsikter och bara vill berätta för dig - att h*n är bi/homo/transsexuell - men av att höra på dina åsikter aldrig vågar presentera den rätta för sig för sin allra bästa vän, att aldrig våga visa vem man egentligen är och att aldrig våga vara sitt rätta jag till 100%
 
Så tänk dig för nästa gång, folk såras mer än du tror och ett litet ord om hur äckliga bögar är kan såra din bästa vän så du aldrig får veta sanningen, träffa dennes partner och mycket mycket mer. 
 
Så mitt ord till er är - Tänk dig för innan du säger något mer.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback