Spår & Promenad! :D

La lite korvspår förut, aldrig spårat ordentligt med hundarna förut och dem har aldrig gjort det heller, bara sökt upp utslängt godis i skogen osv ;) I alla fall Benji klarade detta otroligt bra faktiskt! :D Han har en grym näsa och han vet exakt hur man använder den - detta ska vi absolut köra vidare på :D Det enda han behöver nu är en spårsele också.... ;) Men sålänge vi bara spårar såhär lätt funkar det bra med gammalt grimskaft på 4 meter och halsband :P Amatörer är vi ju trots allt ;) 
 
3 spår gjorde vi, ett kort (1,5 m) i gräs, ett 2 meters i snön och ett 2,5 meters på vägen (bar mark!) Han va riktigt duktig! Avgick från spåren 2 ggr för att kissa/markera (har haft ett litet problem med att han avviker från arbetet för detta...) men då korrigerade jag han och gav nytt kommando och då klarade han spåret utan problem :D 
 
När sista korvbiten var funnen och uppäten så lockade jag på han med ljus röst - för att spralla upp han och han IMPONERADE rejält! Förr när jag gjort så har han studsat, hoppat och blivit odräglig, nu kom han bara fram, blev klappad och bara va lugn! :D DUKTIG BENJI :D
 
Benjis tassavtryck
 
Efteråt tog vi en promenad - tog med båda hundarna och Benji fick nått sprallryck HAHA! :D han har nog lite vårkänslor såhär i solen och smält snö omkring! :D Förstår han för det har jag med faktiskt, the spring is here :D 
Benji och jag kastade hans "kampboll" (en gummiboll på ett snöre :D) i evigheter i den djupa snön på ängarna, kuligt men lite smått jobbigt - men det ger han fina muskler så det får han stå ut med ;) På vägen hem (ungefär sista kilometern) fick han bära en ganska rejäl pinne - vilket han gjärna gjorde! :D Duktig kille :) 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback