Patetiskt..!

Säger bara en sak, patetiskt, idiotiskt, dålig självkänsla och sist - vad faan ska jag nu roa mig med? 

När en vuxen människa - 50+ medvetet sitter och kränker folk bara för att denna person kan, sitter medvetet och nerväderar alla andra i sin omgivning för att man inte har samma åsikt som denna vuxna människa - det är patetiskt, idiotiskt och ett enormt tecken på sjukt dålig självkänsla. Jag hatar sånna människor, jag HATAR sån attityd - ALLA är vi lika mycket värda, ALLA är vi lika bra och ALLA har vi olika åsikter - that's life! 
Därför tål jag inte att se detta, jag gör det bara inte så jag säger ifrån, på ett moget, vuxet och ansvarsfullt sätt säger jag ifrån, visar att detta är fel och förklarar för personen i fråga att den gör fel och att folk faktiskt tar illa upp. Men när personen då ifråga blir arg, påstår tvärtom och vägrar inse sitt misstag gör mig inte längre bara arg och besviken, utan ledsen faktsikt. När personen sen säger "Oj är du 20? trodde du va MYCKET yngre!!!" - och alltså sitter medvetet och kränker, nerväderar och rentav utför MOBBNING mot en person denna tror är MINDERÅRIG. 
 
 
Så nu ber jag er, alla läsare och människor på nätet - mobbning sker överallt, i alla åldrar från alla typer av människor - TYVÄRR är det så och enda sättet att stoppa detta är att säga NEJ - sätta ner foten och stå på er, om ni blir påtryckta av någon eller illa behandlade så SÄG IFRÅN. I vissa fall är det faktiskt folk som bara uttrycker sig fel, tänker annorlunda och inte förstår sin felformulering. Medans det i andra fall faktiskt är ren och skär mobbning, stå på dig - sjunk INTE ner på nån annans nivå, stå på dig och på ett moget sätt bara säg ifrån. Se inte på, sitt inte tyst för att undvika konflikter - säg alltid ifrån på ett vuxet, moget och ANSVARSFULLT sätt.


Jag sa ifrån, fick denna person att förhoppningsvis lägga ner - åtminstone har hon slutat kränka mig, slutat försöka i alla fall - mig trycker ingen ner! 
I alla fall jag finner det helt ärligt talat roande att säga ifrån till folk, vuxet och moget såklart. Se hur dem med alla medel försöker sätta sig över mig, men tyvärr - det går faktiskt inte längre! :)
 
 
 
Detta är min åsikt helt och hållet - jag stödjer INTE mobbning, gör du det?


Hej! Fin blogg, hoppas du får en bra tisdag. Kolla gärna in min blogg om du får lite tid över! :)

Kram

Svar: tack :) absolut ska jag göra sen :)
aktivhund.blogg.se

2013-02-19 // 10:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback