Sid

Idag red jag ut med Lotta & Malin, Malin som är Lottas dotter bor i Umeå och va här för att hälsa på, hon red Alladin nån gång i början åt Eva och ville gärna känna på han igen så hon lånade han idag, istället fick jag testa Sid, Lars - Gunnars (evas man) häst. En långrunda blev det över skaravägen, va faktiskt riktigt kul! :) Sid är pigg och frammåt men snäll, kan hoppa till ibland för vissa saker men inget annars :) En riktigt trevlig tur och Sid va riktigt trevlig att rida vilket innebär att jag ska rida även han när LG jobbar ;) 
 
Sid gillar förövrigt inte riktigt att stå still, så när jag bad han stå still blev han grinig och när han inte kom undan så slog han bakut ;) Tror att det ska funka va.. HAHA! :D Men han gjorde MÅNGA fina halter innan också ;D 
 
Fina Siden <3 
 
Förövrigt så lät vi Lotta släppa sin Jupiter i galopp på en väg före oss, jag la mig bakom brevid Alladin och tog upp Galoppen på Sid och då testade faktiskt Malin att ge Alladin galoppfattningen på Alladin med som tog den direkt och gick upp i fin galopp jämte Sid ! :D Så underbart att se han ta galoppen med en annan :D Dessutom va det inte helt fel att ligga i galopp alla 3 en bit! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback