Sagas workout 5 April

Idag åkte jag och Saga med Jonas till hans pappas gård - den är ENORM, stora skogar med berg, en enorm damm, ängar, hagar.. RUBBET! Saga och jag gick ut i skogen och upp i berget, klättrade och lekte, tränade apportering och även lite dirigering. Vi har tappat mycket *suck* känner mig värdelös när man kör fast och bara tappar och tappar mer och inte vet hur man tar sig vidare fast man har gjort samma sak tidigare lixom.. Men Men vi hade en riktigt rolig dag, blev av med mycket energi och spring i benen ;) 
 
Blev en liten promenad ihop med min lillasyster med som ville testa hålla Saga - haha kunde inte släppa kopplet jag, låg på som attan, lät som en fågel som hade opera när vi mötte hundar och va allmänt stirrig.. dags för lite koppelträning och se till att möta hundar kanske? ;) svårt mitt ute i ingenstans dock... höhö! 
 
Well Well vad ska man mer säga? Vi såg ödlor och massa "tomtar" i skogen med, och när vi kom hem kom nog det största bakslaget någonsin.. Saga stack efter vilt, troligen en räv och lyckades riva sig.. Tvivlar att det är rivsår från räven egentligen för då hade jag sett mer anser jag utan måste vart från pinnarna i skogen.. Men bara jobba på! Bakslag kommer och bakslag går! 
 
 
Juste, vi tränade även lite tricks och lydnad därborta på gården, inget driv alls i henne när det är såååå trååååkiiggaaaa saker som lydnad - fartfartfart ska det va :P men vi får kämpa på, tidsnog faller det också på plats :P 
 
Nu ska vi alla krypa ner i sängen, hundarna har precis tuggat i sig varsitt mumsigt tuggben så nu lockar sängen! Imorgon är en ny spännande dag med mycket äventyr. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback