Dagens ridtur :)

Red ut på Alladin ihop med Lars - Gunnar imorse, vi va ute i 2½ timme ungefär, va inte alls helt fel, himmlen klarblå, solen värmande och helt vindstilla, Alladin va lite småseg i skritten men i traven låg han på och försökte sticka, bakbenen kom här och där och när jag tog tillbaka han protestera han genom att falla in med rumpan i galopp och frambenen i pass och upp med huvudet ;) Men funkar inte på lilla mig Alladin nono :D 
 
Vi började också träna på det där med galoppen idag, första försöken blev det bara pass av det hela men när vi sedan kom ut till en fin grusväg så bestämde jag mig för att testa den andra metoden - LG galopperade ganska lugnt på Sid brevid och jag tog ner Alladin, kände på broms och att han svarade bra, ställde mig i lätt sits och ökade på han, gav han en fattning och han for iväg i trav, jag tog tillbaka och drev på och BAM så kom galoppen in! Släppte han och lät han rusa på och när han bröt av tog jag tillbaka han och öste massa beröm över honom! :D DUKTIG KILLE :D Hans första galopp någonsin under ryttare :') Detta ska jag jobba vidare på massa med honom och även börja utbilda han på dressyrbanan framöver, fina killen :* 
 
Passet gick väldigt bra, han va som sagt lite frammåt och även tittig faktiskt, idag va stora stenar väldigt farliga.. hua dem att ens våga visa sig i solljus ;) haha knasen! Sist gick han ju bara :P Vi mötte också en jättestor oljelastbil och då va den läskig så han började takta, när den sen vände och kom tillbaka ÄNNU större (kopplat på 1 till släp) blev han riktigt förbannad och lite halvt panikslagen, slängde sig, studsade och for i iväg, ställde sig på bakbenen och jag beslutade att hoppa av mitt i hans studsande, leda ner han på gräsmattan brevid vägen och låta lastbilen passera, en arg blick som blängde på lastbilen men en genast lugnare och tryggare och mer TACKSAM Alladin som sedan snällt lät mig sitta upp igen och fortsätta hemmåt :) 
 
 
Va en svettig Alladin som fick sig en sval och skön dusch när vi anlände hem till stallet :) 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback