Bruksklubben 13 April 2013

Är ju hos mamma och hennes fästman över helgen, idag - lördag den 13 April så tog jag, Jonas och Jonas son Tim bilen till bruksklubben jag går på och tränade hundarna lite. Har ju bara Saga & Sandie med mig till dem men mopsen Rocky hängde glatt med på en biltur. Började med att låta Saga sitta bunden och passitivitets träna medans jag tränade Sandie, Saga tyckte inte alls det där med passitivitets träning ska va bra, varför lixom? Varför ska jag sitta här bunden och titta på? LIFE SUCKS MAMA! Men efter ett tag slutade min privata orkester och vi bytte hund =) 
 
Äntligen lugnat sig under passitivitetsträningen!
 
Saga fick träna linförighet och skötte sig faktiskt förvånansvärt bra, vi gick tillbaka till microsteg frammåt - 3-4 steg - sitt - 3-4 steg fram - sitt = BELÖNA!!! :D och så höll vi på, sen satte jag henne, kopplade loss och skickade iväg henne att hämta apportleksaken - WROOOOOOOOOOOOOOOM sa det så hade jag den i handen igen ;) Vi apporterade och dirigerade en stund innan vi gick ner till balanshindret och testade på den, den väldigt rolig tyckte saga som genast efter att ha gått ner gick upp igen ist för att hämta belöningen ;) 
 
Apporterade också med hopphindret - Saga tycker dock det att jag kan ju lika gärna springa RUNT hindret mamma? Går ju mycket snabbare att nå min älskade leksak! Och så kan jag hoppa TILLBAKA! :D hmm nja inte riktigt tänkt så Saga ;)
 
Saga på balansen som faktiskt va riktigt rolig! Fick lite stöd bara så hon inte ska förhasta sig =)
 
Saga är faktiskt riktigt rolig att jobba med just nu, vi börjar hitta varandras knappar och lära känna varandra mer, kommunikationen är ganska bra och hon söker en hel del kontakt i vårat arbete, terrier hjärnan kommer in ibland och bara MÅÅÅÅÅSTEEEE testa 3 ggr till innan "okejdå jag ska göra som du vill...!!" ;) sötnosen :*
Hennes sug efter godis har ökat och ja, godis är nog faktiskt riktigt gott endå! OM det passar damens smaklökar för tillfället.. minihjärtan kan funka, men det absolut bästa är ju trots allt 100% torkad oxlever.. MJUMMY ;) annars kör vi mycket extern belöning faktiskt med apport/kamprullen samt kamptrasor och lekbelönar med dragkamp! :) 
 
Lilla fröken och Jag i linförighet! :)  (och tim i bakrunden som prompt skulle gå brevid och störa ;))
 
Hoppas dessa framsteg sitter i nu och går frammåt! :D Allting gick ju lite bakåt ett tag men det är ju inte konstigt då hon ville testa och kolla vad som gäller! Nu går det frammåt och jag hoppas detta sitter i, ska försöka besöka BK'n lite oftare, Saga uppskattade det + att det är lättare att fokusera och träna där!
 
 
Alla foton i inlägget är fotade av Jonas Lundström - http://www.jl-assistans.se/ (samtliga bilder är också oredigerade)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback