Barbacka tur i solen

Red ut på Alladin igår, första gången jag rider han själv faktiskt! :) Eva som äger han har heller aldrig ridit på han själv, alltid varit någon med, Inte nog med det så skulle jag bara skritta en kort runda då han fått ett sår på höger fram som vart lite varmt och svullet. Ingen hälta eller något så bara bra för han att röra lite på sig, därav satt jag upp barbacka och stack iväg på en kort tur, mysigt tyckte både jag och han. När vi kom igenom åmarks gård däremot va det livsfarlig is, isen försökte äta upp han ;) Men efter lite uppmaning gick vi fram över isen och in på den väldigt spännande gården - som faktiskt va knökefull av massa saker, bl.a en gammal tank av något slag som Alladin fick för sig försökte mörda han, stackars lilla pollen! ;) Aja efter att vart nära på att traska i backen så gick vi vidare och skrittade lugnt och sansat hemmåt och väl i stallet blev det en lång pysselstund och mysande, smaskande på morot och äpple ;) 
 
 
Nu ska jag sticka till stallet för en ny härlig ritt! Får se hur jag rider idag =) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback